check
In the Press | המחלקה לפסיכולוגיה

In the Press

ברכות לסטודנטית דיאן שחר

ברכות לסטודנטית דיאן שחר

15 פברואר, 2022

ברכות לדיאן שחר, סטודנטית ללימודי מוסמך במגמה הקלינית, שזכתה במלגת מרכז לייפר ללימודי נשים ומגדר על עבודתה המחקרית בנושא Behavioral mechanisms that determine the credibility of sexual assault victims.

במכתב הזכייה נכתב שעבודתה של דיאן מצויינת ותורמת למטרותיו של המרכז. דיאן סטודנטית במעבדתה של ד"ר שיר אציל.

איך מתפתחת האינטואיציה הגיאומטרית של ילדים?

איך מתפתחת האינטואיציה הגיאומטרית של ילדים?

9 פברואר, 2022

מחקר חדש של ד"ר יובל הרט שהתפרסם לאחרונה בודק איך מתפתחת האינטואיציה הגיאומטרית של ילדים. רובנו למדנו בבית הספר את חוקי הגיאומטריה האוקלידית, למשל - במשולש סכום הזוויות קבוע ושווה ל-180 מעלות. אלה חוקים קבועים, שלא משתנים, וחוזקם כה מרשים עד כי קאנט הגדיר את הגיאומטריה האוקלידית כאחת מהתובנות החקוקות במוחנו בשל אמיתותה.

ההשפעה של קידוד ורבלי על עיבוד ואחסון של זיכרון ויזואלי

ההשפעה של קידוד ורבלי על עיבוד ואחסון של זיכרון ויזואלי

9 פברואר, 2022

הקשר בין שפה לבין האופן בוא אנו רואים וזוכרים את העולם סיקרן מדענים ופילוסופים מאות שנים. ידוע כי שפה משפיעה על עיבוד של מידע ויזואלי. עם זאת, ישנו ידע מועט על ההשפעה של קידוד ורבלי על עיבוד ואחסון של זיכרון ויזואלי.

doron attias

זיהוי רגשות של הזולת

6 פברואר, 2022

האזינו לפרופ' הלל אביעזר בפינת המוח החברתי בתכנית של רינו צרור בגל"צ מדבר על מחקריהם של הדוקטורנטים דורון אטיאס ומיה לקר בנושא זיהוי רגשות של הזולת.

השניים בדקו בסיטואציות אמיתיות איך אנשים מזהים רגשות של אחרים, ומסתבר שאנחנו פחות טובים ממה שחשבנו ביכולת שלנו לדעת מה החוויה הרגשית של אנשים אחרים.