check
In the Press | המחלקה לפסיכולוגיה

In the Press

פסיכולוגיה שיקומית בגובה העיניים

פסיכולוגיה שיקומית בגובה העיניים

29 ספטמבר, 2021

נעמה קביליס, בוגרת המגמה לנוירופסיכולוגיה שיקומית במחלקה, פתחה בשנה האחרונה פודקאסט בשם פסיכולוגיה שיקומית בגובה העיניים, אשר מנגיש את העבודה הקלינית והמחקרית לאנשי מקצוע ולקהל הרחב. נעמה והאורחים בפודקסאט מביאים סיפורים מהשטח - שהם לאו דווקא סיפורי גבורה, ואין בהם תמיד הפי אנדינג - אבל הם הכי אמיתיים וכנים שיש, והכול בשפה יומיומית ובגובה העיניים.

בפרקים האחרונים התארחו ד"ר טל שני-אור בנושא שינויים קוגנטיביים בגיל השלישי; פרופ' אמריטוס דני הופיין בנושא נוירופסיכולוגיה קלינית בפגיעות מוחיות נרכשות; בוגרת המגמה המחלקה אריאלה עילם בנושא אוטיזם.

חסר בסיסי בלמידה של מבנה המפה הקוגניטיבית של הסביבה

חסר בסיסי בלמידה של מבנה המפה הקוגניטיבית של הסביבה

12 ספטמבר, 2021

ידוע שקומפולסיביות קשורה לבעיה בתכנון על בסיס מפה קוגניטיבית של הסביבה, אשר נחוצה על מנת לצפות את התוצאות של פעולותינו. פול שארפ, מהמעבדה של ד"ר ערן אלדר, מצא שבעיה זו קשורה בחסר בסיסי בלמידה של מבנה המפה הקוגניטיבית. פול הדגים חסר זה בשלושה ניסויים שונים בשיתוף פעולה עם חוקרים מאוניברסיטת UCL.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן 

ד"ר רות מאיו

מה גורם לנו להאמין לפייק ניוז

9 ספטמבר, 2021

ד״ר תומר שדמי וענבל אורפז, חוקרות המכון הישראלי לדמוקרטיה, מארחות בפודקאסט שלהן את ד״ר רות מאיו ויחדיו הן מנסות לענות על השאלה: מה גורם לנו להאמין לפייק ניוז - שאלה חשובה ביותר בימים אלו נוכח השיח סביב מבצע החיסונים שרווי בדיסאינפורמציה שגורמים שונים עושים בה שימוש לצרכיהם.

אילו מנגנונים ושיטות גורמים לנו להאמין לפייק ניוז? מה הפתרונות האפקטיביים להתמודדות באמצעות יצירת אלטרנטיבה? ואיך כל זה מתקשר לסוגיות של אמון בחברה? וגם - מה הסכנות שברמות אי האמון הנמוכות? מה קורה לאנשים שכבר לא מאמינים לדבר ונמצאים במצב תמידי של פיקפוק או אי אמון כרוני? האם זו סכנה לדמוקרטיה?