מאמר חדש של הדוקטורנטית כנרת אנדוולט, בשיתוף עם ד״ר רוני פורת ופרופ׳ עירן הלפרין, שפורסם ב-PNAS, מציג התערבות פסיכולוגית המשנה את מרחב הלמידה המוסדי כדי לטפח תחושת שייכות בקרב סטודנטים מקבוצות מיעוט. ההתערבות, שנבדקה בשני ניסויי שדה עם למעלה מ-20,000 סטודנטים יהודים ופלסטינים באוניברסיטה העברית בישראל, כללה שינוי הצגת שמות המרצים בזום, כך שיכללו גם את השפה הערבית לצד שמם בעברית/אנגלית. התאמה פשוטה זו שיפרה באופן מובהק את תחושת השייכות של התלמידים הפלסטינים, את השתתפותם בכיתה ואת ציוניהם. התערבות זו מוכיחה ששינויים מוסדיים קטנים יכולים להיות בעלי השפעה משמעותית עבור חברי קבוצות מיעוט. לממצאים אלו יש השלכות משמעותיות על טיפול בפערים חינוכיים וטיפוח סביבת למידה מכילה.
לקריאת המאמר המלא לחצו כאן