check
In the Press | המחלקה לפסיכולוגיה

In the Press

ברכות לשיר גנזר,

ברכות לשיר גנזר,

20 נובמבר, 2022

דוקטורנטית במעבדה של פרופ׳ ענת פרי, על שנבחרה לקבל פרס הצטיינות לדוקטורנטים/ות מקרן יד הנדיב.

שיר חוקרת כיצד ערוצי מידע שונים (מידע ויזואלי, אודיטורי, או שילוב של שניהם) תורמים לתהליכי אמפתיה והבנת האחר. היא משתמשת בכלים מגוונים - ניסויים התנהגותיים, מדידת תנועות עיניים ואלקטרופיזיולוגיה ,כדי להבין תהליכים אלו באוכלוסיה הכללית, וספציפית באנשים עם ADHD ואוטיזם.

ברכות לד"ר נעם זיגלמן

ברכות לד"ר נעם זיגלמן

14 נובמבר, 2022

על זכייתו ב-Early Career Award של ה-International Dyslexia Association. זוהי אגודה של אנשי הוראה וחוקרים, והפרס ניתן על מחקרים שיש להם פוטנציאל להשפעה חיובית על אנשים עם דיסלקציה.

לכבוד הזכייה הוזמן ד"ר זיגלמן לתת הרצאה בכנס השנתי של האגודה, אליו מגיעים כמה אלפי משתתפים, כאשר המטרה העיקרית היא לחשוף אנשי הוראה שעוסקים בהוראת קריאה למחקרים בתחום.

itzik fradkin

התהליך שמוביל להופעת אסוציאציות חופשיות כתהליך של צבירה הדרגתית של מידע פנימי

10 נובמבר, 2022

כיצד אנו חושבים? החוויה האישית שלנו והמחקר הפסיכולוגי מצביע על כך שהמחשבות שלנו פעמים רבות עוקבות זו אחר זו באופן אסוציאטיבי. התהליך האסוציאטיבי הזה סיקרן במשך עשרות השנים האחרונות חוקרים ואף פסיכותרפיסטים רבים. על אף זאת, ההבנה שלנו לגבי המנגנונים שמאפשרים לנו 'לבחור', בכל פעם, אסוציאציה אחת מבין אינספור אסוציאציות אפשריות – אינם מובנים דיים.

ברכות למאיה אנסימן

ברכות למאיה אנסימן

7 נובמבר, 2022

ברכות למאיה אנסימן, דוקטורנטית במעבדה של ד"ר טלי קליימן, על שנבחרה לקבל פרס הצטיינות מקרן יד הנדיב ולהציג את מחקרה במסגרת אירועי פרס רוטשילד 2022. הפרס מוענק במסגרת כנס לכבודה של פרופ' נירה ליברמן, בו מוענקים פרסי מחקר לדוקטורנטים מצטיינים בתחומי מחקרה.

שינוי פרדיגמה בנוגע להבנת היצירתיות

שינוי פרדיגמה בנוגע להבנת היצירתיות

2 נובמבר, 2022

יצירתיות היא אחד המאפיינים המובהקים של המין האנושי, ומקור כוחו הגדול, אבל מדובר ביכולת קשה להגדרה ולמדידה ולכן חקר היצירתיות נתקבל בקשיים רבים.