check
In the Press | המחלקה לפסיכולוגיה

In the Press

בעיות שינה בקרב פעוטות עלולות להשפיע על יחסן של אימהות כלפיהם

בעיות שינה בקרב פעוטות עלולות להשפיע על יחסן של אימהות כלפיהם

1 מרץ, 2021

במחקר שנערך במעבדה להתפתחות חברתית בראשות פרופ׳ אריאל כנפו-נעם נמצא כי אימהות לתינוקות שהראו בעיות שינה בגיל 9 חודשים נטו להראות עלייה ברגש השלילי שלהן כלפי התינוק מגיל 9 חודשים לגיל 18 חודשים. העלייה ברגש השלילי אצל הורים לתינוקות עם בעיות שינה תועדה אך ורק אצל האימהות, ולא אצל האבות.

במחקר לקחו חלק גם ד״ר דנה ורצברגר, בעבר דוקטורנטית במחלקה וכיום פוסט דוקטורנטית במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה סטנפורד; יחד עם אוריה ברוכי ובשיתוף פרופ' ליאת טיקוצקי מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

Ayelet Landau

קבוצת מחקר חדשה לפרופ' איילת לנדאו במכרז מנדל סכוליון

22 פברואר, 2021

ברכות לפרופ' איילת לנדאו על זכייתה בהקמת קבוצת מחקר במרכז מנדל סכוליון בשלוש השנים הבאות. קבוצת המחקר בנושא גלגולי הקשב בתרבות המערבית המודרנית והעכשווית מוקמת בשיתוף עם פרופ' עופר אשכנזי - החוג להיסטוריה, פרופ' גל ונטורה - החוג לתולדות האמנות ופרופ' יעל לוין - החוג לאנגלית.

ברכות לד"ר יעל מילגרם

ברכות לד"ר יעל מילגרם

17 פברואר, 2021

ברכות לבוגרת המחלקה, ד"ר יעל מילגרם, שזכתה במלגת הפוסט-דוקטורט היוקרתית של מארי קירי וגם במלגת פוסט-דוקטורט של ה-ISF.

כל הכבוד!

מה לעשות כשמכניסים תאומים למסגרות חינוכיות?

מה לעשות כשמכניסים תאומים למסגרות חינוכיות?

16 פברואר, 2021

אומנם ברוב היישובים בארץ מסגרות הלימוד סגורות, אבל הרישום לשנת הלימודים הבאה נמצא בעיצומו ואחד הדברים שהכי מעסיקים הורים לתאומים, בעיקר צעירים, היא מה לעשות כשמכניסים אותם למסגרות חינוכיות - שניהם ביחד? כל אחד לחוד?

התשובה לא פשוטה, אבל אולי משחררת - אין כאן חוקים מוחלטים, והכי נכון הוא להחליט לפי הצרכים של זוג התאומים/ות הספציפי שלכם (וכדאי גם לשמוע את דעתם...)

ברכות לפרופ' ענבל ארנון ולד"ר רותי מאיו

ברכות לפרופ' ענבל ארנון ולד"ר רותי מאיו

11 פברואר, 2021

הרבה ברכות לענבל ארנון  על זכייתה בפרס הרקטור לחוקרת ומורה מצטיינת

והמון ברכות לרותי מאיו על זכייתה בפרס מילקן - פרס רקטור על הצטיינות בהוראה

שתיכן נכס גדול למחלקה ומקור גאווה!

אינהיבציה או אורינטציה - מצאנו תחליף לפוליגרף

אינהיבציה או אורינטציה - מצאנו תחליף לפוליגרף

10 פברואר, 2021

לרשויות החוק והמשפט יש עניין בגילוי מידע שחשודים מנסים להסתיר. פוליגרף היא שיטה מוכרת אבל בעייתית. "מבחן ידע מוסתר" היא שיטה מהימנה יותר: כשאנשים נחשפים לפריט מידע שהם מכירים מכיר אבל רוצים להסתיר אפשר לזהות תגובה גופנית ומוחית טיפוסית. השאלה היא אם התגובות הן תוצאה של הניסיון להסתיר (אינהיביציה), או תוצאה של הפניית תשומת לב לפריט המוכר (אורינטציה).

Prof. Eran Halperin

פשרת עמדות יכולה להוביל לפתיחות להשקפות אלטרנטיביות ומתונות יותר

3 פברואר, 2021

פרופ' עירן הלפרין בשיתוף עם פרופ' דניאל בר-טל, וד"ר בועז מאוניברסיטת תל אביב פרסמו פרק בנושא Paradoxical Thinking as a Paradigm of Attitude Change in the Context of Intractable Conflict.

הפרק מציג גישה חדשה לשינוי עמדות, הנקראת חשיבה פרדוקסלית ומציע שמסרים מסוג חשיבה פרדוקסלית, כלומר, מסרים התואמים את השקפתו של הפרט, אך מנוסחים בצורה מוגברת, מוגזמת ואף אבסורדית, יכולים להוביל אנשים לתפוס את האמונות שלהם או את המצב הנוכחי כמופרך וכלא מתקבל על הדעת ולאחר מכן, לתהליך הפשרת עמדות המוביל להערכה מחדש של עמדות שהוחזקו בעבר.