check
In the Press | המחלקה לפסיכולוגיה

In the Press

Dr. Eran Eldar

הטיות נוצרות דוקא כתוצאה של תהליך קבלת החלטות הדרגתי

1 פברואר, 2021

ידוע שבמצבים מסוימים אנשים מקבלים החלטות באופן מוטה שנוגד את ההיגיון. התיאוריה הפופולרית היא שהטיות כאלה הן תוצר של מערכת קבלת החלטות מהירה ואוטומטית, ולכן ניתן להתגבר עליהן בעזרת הפעלת שיקול דעת מאומץ יותר.

זכייה במענק מחקר ע"ש מילי בלום

זכייה במענק מחקר ע"ש מילי בלום

25 ינואר, 2021

ברכות לד״ר יונת רום (פוסט דוקטורנטית) וד"ר ענת פרי על זכייתן במענק מחקר ע״ש מילי בלום מהמרכז למוגבלויות של האוניברסיטה העברית.

הפרס מוענק על מחקרה של יונת שנקרא Empathic Accuracy and Synchrony Towards Autistic People. עוסק באוטיזם ואמפתיה מזווית ייחודית: לא רק עד כמה אנשים עם אוטיזם מבינים אחרים, אלא גם כמה אנחנו מבינים (או לא מבינים) אותם.

האם בחירה באמת מובילה לשינוי בהעדפות?

האם בחירה באמת מובילה לשינוי בהעדפות?

17 ינואר, 2021

מחקר הפסיכולוגי על דיסוננס קוגניטיבי מעיד שאנחנו נוטים להתאים את עמדותינו להתנהגותנו. הפרדיגמה המחקרית הראשונה שהראתה זאת, כבר בשנות ה-50, היא פרדיגמת ה"בחירה החופשית", שהראתה שבעקבות בחירה בין אפשרויות, אנשים משנים את העדפותיהם לטובת האפשרויות בהן בחרו.

Dr. Anat Perry

מלכת האמפתיה

13 ינואר, 2021

אמפתיה היא שם כללי שכולנו חושבים שאנחנו יודעים מה פירושו אבל כל אחד מגדיר זאת אחרת. המחקרים שנערכים במעבדתה של ד"ר ענת פרי נועדו ליצור דיוק אמפתי - מה קורה כשאנחנו מנסים להבין את האחר ואילו מנגנונים יכולים להיות קשורים ליכולת להבין את האחר.

בראיון שהתפרסם השבוע באתר News1 מספרת ד"ר פרי על אוסף גירויים שהצליחו לאסוף, בעזרתו ניתן לבדוק עד כמה אנשים מדייקים את הבנת האחר. בראיון תוכלו גם לקרוא על שיתופי פעולה המאפשרים לחוקרים להבין כיצד אנשים במצבים קליניים שונים מבינים את האחר ואיך הנורמטיביים מבינים אנשים במצבים קליניים שונים.

ספר חדש לפרופ' איתן בכר

ספר חדש לפרופ' איתן בכר

10 ינואר, 2021

לפני כשבועיים יצא לאור ספרו של פרופסור איתן בכר יחד עם דוקטורנטית שלו לשעבר, אנאלו ורבין, בהוצאת Routledge היוקרתית.

הספר מסכם את יישום התיאוריה הפסיכודינמית של הפסיכולוגיה של העצמי לטיפול בהפרעות אכילה, דוגמאות קליניות, ומחקר המציג את יעילות התיאוריה בטיפול, במחקר RCT, וכן יכולתה לנבא בטווח של שנים הופעת מחלה או ריפוי ממנה.